Ønsker en Bibel, Tora og Koran

Jeg er kjent som en religionsskeptiker og -kritiker. Noen ville brukt mye sterkere ord, andre ville kanskje brukt ord som ikke er så kraftige. Jeg har fått mye kritikk for hvordan jeg snakker om religion, og min avstand til det. Derfor har jeg bestemt for å studere både Bibelen, Toraen og Koranen.

Bibelen, Koranen og Toraen

Dette er prosjekt som kommer til å ta tid, for jeg ønsker å lese disse tekstene nøye, og på norsk selvsagt. I etterkant av prosjektet kommer jeg til å skrive litt om hvilket inntrykk jeg sitter igjen med – jeg har jo faktisk aldri lest noen av bøkene.

Det er likevel sånn at, selv om jeg kan få tak i disse bøkene veldig enkelt på nettet, er jeg mer glad i å lese bøkene i sin fysiske form, slik at jeg kan blad osv. i ordentlige papirsider. Derfor lurer jeg på om det er noen som har en Bibel, Tora eller Koran jeg kan få (låne) til dette prosjektet. Det hadde ihvertfall vært veldig flott!

 

 

– Petter

Legg igjen en kommentar:)

