Vårslepp

I helgen 8.-10. mars var jeg på Vårslepp, Senterungdommens politiske skolering utenfor Oslo, på Sørmarka Konferansesenter.

Sørmarka konferansesenter

Fredagen, ankomstdagen, gikk veldig treigt. Den startet med en dag på skolen, som var kjedelig og slitsomt, som vanlig. Jeg kom meg videre til Bergen etterhvert, og vel framme ved gaten min, ble vi sluppet inn i flyet. I setet mitt, med beltet festet, satt jeg og planla reisen min videre, før jeg fikk høre på speakeren at flyet måtte vente i en hel time pga. sprengningsarbeid. Flott, supert, akkurat det jeg trengte.

I Oslo kom jeg selvfølgelig tre minutter for seint til bussen min som bare går én gang i timen. Jaggu meg gikk jeg glipp av alt det sosiale på fredagen, og rakk akkurat den siste praktiske infoen før legge tid, noe som egentlig var like greit. Etter en dag med reising var jeg rimelig trøtt og sliten.

Lørdagen gikk med på å høre på foredrag, deriblant om «EØÆsj», «grunnleggende ideologi» og «eldreomsorg». Vi fikk fram mange gode forslag til endringer i måten vi opererer på. Blant annet omsorgsplikt for alle, ble nevnt.

På søndagen var det også foredrag. Jeg var innom «kjønnsnøytral verneplikt» og «psykisk helse».

Det siste vi gjorde var å annonsere kampanjen vår for psykisk helse, før det var hjemreise. Godt var det!

 

– Petter

Legg igjen en kommentar:)

