Fristil Opplevelse 1306

Jeg er endelig tilbake i Kvinnherad etter en helg på Åndalsnes. Der var jeg på Fristil Opplevelse for godt over 20 9. klassinger. Vi hadde det kjempegøy, og vervet mange nye medlemmer!

Fristil

Etter mye om og men kom jeg meg på flyet fra Bergen til Molde, via Oslo. Vel framme på Molde flyplass ante jeg fred og ingen fare, men når man flyr med SAS er man aldri trygg. Selvfølgelig var bagasjen forsinktet, og jeg mistet den eneste bussen inn til Molde den kvelden. Ja, da var det bare å stille seg i TAXI-køen i drittværet.

Minuttene gikk, og jeg telte ned til når bussen min fra Molde skulle gå. Endelig kom det en TAXI. Én f***ings drosje dukket opp, og det stod sikkert 10 stykker i kø. «Pust nå, Petter», tenkte jeg.

En gammel dame stod ved siden av meg, og hu lurte på hvor jeg skulle hen, og om vi kunne dele drosje innover. Det hadde jeg selvfølgelig ikke noe imot, og da drosjen endelig dukket opp, fikk vi dele den med en ung lokalkjent mann. Han ble kjørt hjem først, og så skulle jeg og den gamle damen av hver for oss i byen. Utrolig nok tilbød hun meg å betale for drosjen, og tok ikke «Nei, takk» for et svar. – Gjett om det lettet på humøret!

Molde – Åndalsnes

Åndalsnes ligger en drøy time unna Molda med buss. Turen var lang og kjedelig, og med en snøstorm hele veien ble det ikke bedre. Jeg prøvde å sove, men jeg kunne heller ikke sove for tungt, i fare for å glemme å gå av bussen på riktig stopp, så det ble med den første halvtimen.

Fra Åndalsnes sentrum, og opp til barneskolen tar det 2 minutter å gå. Veldig lokalt, og veldig praktisk – om man kan veien. Hvis man ikke kan veien blir de 2 minuttene fort til 10. Det kan jeg skrive under på.

Kurset gikk bra, og vi hadde mange flotte stunder. Elevene var snille som lam, i tillegg, så det var ikke noe problem å få kustus på de. Vi hadde masse konkurranser, aktiviteter, et foredrag og noen tutaksjoner. Resultatet fra helgen er absolutt til å leve med!

Likevel, selv om Fristil er gøy, er det alltid like deilig å komme hjem. «Borte bra, men hjemme best.»

 

– Petter

 

2 thoughts on “Fristil Opplevelse 1306

Legg igjen en kommentar:)

