«4 more years»

Det har vært hektisk for meg den siste uken med sjukdom, skole og ikke minst landsmøtet til Senterungdommen som var i helgen. Endelig skal jeg få skrevet igjen.

Endelig skriver jeg, og endelig var vi ferdige med presidentvalget i USA. Jeg ble så ufattelig glad da jeg fikk høre at Obama vant. For å være ærlig tvilte jeg kraftig etter at Romney tok innpå mot slutten av valgkampanjen. Allikevel seiret «den gode kraften».

USA kan glede seg til 4 nye år med en fantastisk president. Mange er nok uenige om hvorvidt han er en positiv «asset» for USA. Jeg har snakket med flere amerikanere som nekter å godta hans politikk. «Den er for sosialistisk» eller «Det er ikke det USA ble bygd for». Pisspreik! Barack Obama er en stor dose vitamininnsprøytning!

Nå er det på tide å heve skattene for de rike, senke skattene for de svake, få ned arbeidsledighetsprosenten og gi folk et verdig liv! Per i dag så er 1 % av USAs befolkning i besittelse av 90 % av rikdommene i landet. Sier ikke dette litt om hvordan tilstanden er i USA? Videre så har jeg nettopp funnet ut at det er ulovlig for en muslim å bli president?! Hva er dette for noe??? Jeg skjønner ikke hvordan USA kan være et demokrati, når de har slike lover.

Ja, han vant valget, men han satte også ny rekord på både Twitter og Facebook! Etter at han publiserte dette fantastiske bilde, som en reaksjon på hans seier i valget, haklet det inn med «likes» og delinger.

Obama-bildet er tidenes mest likte bilde på Facebook, med over 3.2 millioner «likes», mens Obama-tweeten ble retweeted over 719,000 ganger! Det knuser den gamle rekorden, som ble satt av Justin Bieber, med rundt 200,000 retweets.

Litt mer statistikk viser at mellom klokka 20.11 og 21.11, amerikansk tid, ble det postet ca. 9,965 tweets hvert sekund!

Jeg gleder meg, på vegne av USA og meg selv, til en ny periode med en fantastisk leder, et utmerket forbilde og, ikke minst, et godt menneske i spissen for landet.

Lykke til!

 

– Petter

2 thoughts on “«4 more years»

  1. Ja, det er bra Obama vant, synes jeg og. Romneys «løsninger» på problemene som hans venn Bush skapte bl.a. var helt håpløse. men Obama skal da få kjørt seg tror jeg. Håper han får til de ting han har snakket om.

Legg igjen en kommentar:)

