Trist dag

Ja, dette ble en trist dag. Jeg har vondt i tåa, jeg måtte lide meg gjennom norsktimen, men verst av alt var beskjeden jeg fikk da jeg kom hjem fra skolen. Kommunestyret har vedtatt at Varaldsøy aldershjem skal legges ned. Det var så ufattelig trist. Alt vi har jobbet for i kommunen her, alt det frivillige arbeidet som har blitt lagt ned i å bygge og opprettholde eldreomsorgen på Varaldsøy har blitt ristet hardt, endevendt og kastet på dør.


Her er da syndebukken. Hun, som selv er sjukepleier, velger å stemme for nedlegging av aldershjemmet, som, ifølge andre aldershjem, vil føre til forverring av eldreomsorgen. Hun er en maktkåt, handlingslammet nikkedukke, som ikke vet hva ordet «forsvarlig» betyr. Som ikke vet hva «eldrebølgen» innebærer.

Det er selvsagt ikke bare Solbakken som står bak dette, men hun virker ikke som en person med ryggrad. Hun framstår som et talerør for vår kjære Arve Opsanger og den umoralske Knut Prestnes.

Hvordan de våger å gå imot kommunestyrets vedtak fra i sommer, der det ble vedtatt å ikke røre Varaldsøy før Rosendalstunet ble ferdig utbygd. Og hvorfor de nekter å innføre eiendomsskatten, som sammen med Kraftfondet – som har nådd en rekordtopp – kunne kompensert for en eventuell nedlegging av Varaldsøy aldershjem, er for meg uforståelig.

Men jeg mener, hva kan man forvente av Ap, som sammen med Knut Prestnes (uavhening) – som gikk til valg for Sp, men valgte å hoppe ut av sitt eget parti, til fordel for å være med i koalisjonen – fridde til FrP og Venstre, slik at Synnøve fikk ordførerkjedet.

Partipolitikken og -ideologiene er jo helt fraværende i denne kommunen. Etikk og moral er visst enda flere ukjente ord for disse representantene.

  Jeg var på medlemsmøte med Kvinnherad Sp, der det ble informert om en mulig løsning på eldreomsorgen i Kvinnherad. Muligheten for å invitere Mosvold-gruppen, som er eier av Husnes Storsenter, og andre private aktører til å gjøre om andre etasje i Aksen, på Husnes, og få gjort dette om til leiligheter for eldre, slik som i Bergen. Dette ville løst problemet med boliger, men jeg er redd for at prisen kunne blitt et problem. Kommunale eldreboliger er ikke like påvirket av boligmarkedet, som det private kan bli. Men jeg vil heller satse på det, enn å gå løs på eldrehjem!

Takk for meg,

– Petter

2 thoughts on “Trist dag

  1. Eg reagerte litt på språkbruken her. Du meiner sikkert det du skriv som personkarakteristikkar, men at dei er såpass harde gjer det lettare å avfeia det som useriøst. Det hjelp sikkert at du er ung, då. I alle høve er det ikkje konstruktivt.

    1. Konstruktivt nei! Dette innlegget var ikke ment å være konstruktivt! Innlegget som handler om det samme, som jeg postet litt i forkant av dette, var ment som konstruktivt. Dette var mer som et etterskjelv av saken 😉

Legg igjen en kommentar:)

